podsumowanie 2019

Podsumowanie 2019 – co nam się udało, a co nas pokonało

Zakończenie roku, lub jak w tym przypadku jego początek, to bardzo często czas podsumowań, snucia planów na przyszłość i rozmyślania nad tym co się udało a co nie. My nigdy takich podsumowań nie lubiliśmy, bo zawsze woleliśmy patrzeć przed siebie, przeszłość zostawiając na zasłużonym jej miejscu. Jednak może warto takie podsumowanie 2019 roku zrobić? Może warto go uporządkować, by lepiej zabrać się za 2020. Tak zrobimy.

Nim jednak rozpoczniemy podsumowanie 2019 to mamy małą ciekawostkę i dowód na to w jak wspaniałych czasach żyjemy. Bez względu na to co nam się w życiu przydarza, trzeba przyznać, że odzyskanie wolności, wkroczenie w rok 2000 czy dynamiczny rozwój nowych technologii nie zdarza się każdemu pokoleniu, no chyba że mamy światy równoległe. Jednak jeśli ich nie ma to taki zbiór cyferek jak w roku 2020 zdarzy się następny raz za 1010 lat. Przyznajcie, data wyjątkowa.

Ok, dość tego rozpisywania się o wyjątkowości naszego życia, przecież to wiadome że takie jest 🙂 Przejdźmy teraz już do naszego podsumowania.

Jakie miejsca odwiedziliśmy w 2019

Singapur – to pierwsze miejsce, jakie odwiedziliśmy w 2019 i poza samą wyjątkowością Singapuru i jego świetnym dostosowaniem urzekła nas też ogromna ilość zieleni i porządek, jaki tam panuje. Mnogość atrakcji, jaką znajdziecie w Singapurze zdecydowanie pozwala spędzić tam cały urlop i się nie nudzić, a do tego prawie wszędzie dojechać można świetnie zorganizowaną komunikacją publiczną. Porywające Gardens By the Bay, Cloud Forest, tor F1, chińska dzielnica czy wyspa Sentosa to tylko niektóre miejsca, które w Singapurze udało nam się odwiedzić. Więcej o naszych przygodach w Singapurze.

Singapore Flyer

Tajlandia, a dokładniej Ao Nang w prowincji Krabi to kolejna destynacja na naszej podróżniczej mapie 2019. To miejsce zdecydowanie wystawiło na ciężką próbę nasze optymistyczne podejście do świata. Rajska Tajlandia urzekła nas palmami, kolacją na plaży czy ciepłem w polską zimę. Spełniła także marzenie Gohy o wykąpaniu i nakarmieniu słonia, a z drugiej pokazała nam, jak wiele miejsc na świecie jest środowiskiem nieprzyjaznym dla osób niepełnosprawnych. Zdecydowanie łatwo nie było, ale po więcej zapraszamy do artykułów o Tajlandii.

Toskania, w której w 2019 roku spędziliśmy ponad trzy tygodnie, rozkochała nas w sobie ogromnie. Zjeździliśmy ten piękny region Włoch wzdłuż i wszerz. Zakochaliśmy się w małych kamiennych miasteczkach, naturalnych termach, rozległych pięknych dolinach, a nade wszystko w spokoju, którym tchnie. Goha pisze opowieści z tej podróży, więcej tutaj.

Była też Polska

Poznań odwiedziliśmy po raz pierwszy właśnie w 2019 roku. Do stolicy wielkopolski udaliśmy się głównie na Influencer LIVE Poznań. Jednak dzień przed udało nam się wkroczyć w objęcia starówki, poznać jej atrakcje i oczywiście zobaczyć jak trykają się legendarne koziołki na ratuszowej wieży.

Łódź to kolejna wizyta na See Bloggers, no i oczywiście spacer po tym fantastycznym mieście. Łódź uwielbiamy za jej wielowymiarowość i zgodnie twierdzimy, że jest niezwykła, a jeśli chcecie więcej to zajrzyjcie tutaj.

Szymbark to bardzo fajne miejsce na turystycznej mapie Polski. To właśnie w Szymbarku wybudowano pierwszy w Polsce domek do góry nogami i wykrojono najdłuższą deskę na Świecie. A to nie wszystko czego w Szymbarku udało nam się doświadczyć. Piekliśmy chleb, uczyliśmy się tobaczyć, kosztowaliśmy regionalnego piwa i poznaliśmy trudną historię Sybiraków. Jeśli chcecie wybrać się w to miejsce, to polecamy nasz przewodnik po Szymbarku.

Gdańsk i Stocznia to kolejna nasza polska destynacja w 2019 roku. W Gdańsku bywaliśmy wielokrotnie, ale w Stoczni nigdy. W 2019 udało nam się odwiedzić to miejsce, które zrobiło na nas ogromne wrażenie.

STOCZNIA GDAŃSK

Co nam się udało w 2019

W tym miejscu bez rozpisywania się, w krótkich żołnierskich słowach, opowiemy w punktach:

• Przez zakaz wwożenia do Singapuru IQOSów, rzuciliśmy palenie – to największy nasz sukces 2019
  • Kamil przetrwał 30-godzinną podróż do domu po Pad Thaiu i lekkomyślnym drinku na litrze mleka
  • Nieudany rejs na wyspy Phi Phi zamieniliśmy w fajny dzień
  • Udowodniliśmy, że da się zwiedzić Toskanię na wózku inwalidzkim
  • Wystąpiliśmy w Stoczni na plaży w środku miasta
  • Przybiliśmy piątkę z podróżniczymi fanatykami na Influencer LIVE Poznań i See Bloggers
  • Podsumowanie medialne; byliśmy gośćmi TV Republika, TVP3, Teleekspressu, Pytanie na śniadanie, Dzień dobry TVN, Radio Czwórka, Jedynka, PR24, Polskie Radio Dzieciom, Radio Gdańsk i Plus oraz Gazety Wyborczej
  • Wystąpiliśmy z prelekcją na World Travel Show
  • Uruchomiliśmy finalnie projekt Polska na wózku
  • Nagraliśmy 20 odcinków programu o podróżach – RobiMy Podróże Tonight
  • Napisaliśmy kilka przewodników i kilkadziesiąt nowych artykułów na bloga
  • Napisaliśmy artykuł do magazynu pokładowego PKP Intercity – W Podróż
PYTANIE NA ŚNIADANIE

Co nas pokonało w 2019

Ciężko przyznawać się do rzeczy, które się nie udały lub nas przerosły, przecież lepiej mówić o sukcesach. Jednak czym by było podsumowanie bez wpadek, przecież są one integralną częścią sukcesów, więc:

• Rejs na wyspę Phi Phi pokonał nas kompletnie. Mimo dziesiątek zapewnień tajskiej obsługi wejście na prom okazało się kompletnie niemożliwe i momentami niebezpieczne, więc zmuszeni byliśmy zrezygnować
  • Kamil najadł się Pad Thaia i zapił mlekiem, co dało luźny rezultat 🙂
  • Na lot z Tajlandi chciano Kamila wnosić nogami do przodu
  • Nie udało nam się wspólnie zobaczyć drogi Gladiatora – droga okazała się zabójcza
  • Kilka razy się pokłóciliśmy.., ale zawsze się szybko godziliśmy
  • Kolejny raz połamał się Kamila wózek, prosząc tym samym o wymianę

Więcej grzechów nie pamiętamy, bo zdecydowanie wolimy patrzeć na jasną stronę mocy i w stronę różowej przyszłości która na 100% poza radością przyniesie pewnie też trochę smutku. Tak to już w życiu jest. Ważne jednak aby nie dać się wpadkom i patrzeć w pozytywną stronę, no i marzyć, pięknie marzyć.

Jakie mamy plany na 2020

W 2020 chcemy jeszcze więcej podróżować, realizować marzenia i rozwijać naszego bloga oraz wszystko, co z nim związane. A co z tego wyjdzie? Nie wiemy. Wierzymy jednak, że to będzie super 2020 rok i jego podsumowanie będzie jeszcze dłuższe. Niechaj Wasz 2020 też taki będzie!