Premier Inn London Wembley Park lobby

Jak zarezerwować hotel dla osoby niepełnosprawnej?

Wydawać by się mogło, że w dzisiejszych czasach rezerwacja hotelu to naprawdę nic nadzwyczajnego i nie ma w ogóle o czym pisać, a jednak jest zupełnie inaczej, kiedy chcemy zarezerwować hotel dla osoby niepełnosprawnej. Opisy dostosowania hoteli często odbiegają od rzeczywistości i dlatego warto skonfrontować opis z własnymi wymaganiami w tym zakresie. Jak zatem zarezerwować hotel dla osoby niepełnosprawnej, by zniwelować ryzyko przykrych niespodzianek? Jest kilka prostych kroków, o których należy pamiętać i o tym właśnie opowiem w niniejszym poście.

Hotel dla osoby niepełnosprawnej poszukiwany

Nie ma znaczenia z jakiej wyszukiwarki hoteli, czy stron rezerwacyjnych korzystacie, bo każdy ma swoją ulubioną. Ważne jest to, żeby w trakcie poszukiwań hotelu dla osoby niepełnosprawnej w interesującym Was czasie i miejscu na świecie, odnaleźć i zaznaczyć opcję „udogodnienia dla osób niepełnosprawnych”. Zobaczycie wtedy jak bardzo skróci się lista obiektów i niestety znacznie zmniejszy atrakcyjność cenowa. Tak już niestety jest i trzeba to po prostu przyjąć do wiadomości. My korzystamy przeważnie z booking.com i tam także wygląda to podobnie.

hotel dla niepelnosprawnych

Kiedy już mamy naszą listę, zaczynamy weryfikację obiektów pod interesującym nas katem, czy to lokalizacyjnym, czy cenowym, czy opinii gości. Najlepiej jest każdy interesujący nas hotel dla osoby niepełnosprawnej otworzyć w nowej karcie, żeby następnie móc dokładnie przeanalizować każdy z nich.

Bliższe spojrzenie na hotel dla osoby niepełnosprawnej

Przejdźmy do następnego kroku, który należy wykonać. Mamy już wybrane interesujące nas obiekty i opis każdego z nich mówi o udogodnieniach, ale jak stwierdzić czy to właśnie nasz wymarzony hotel. Dla osoby niepełnosprawnej, szczególnie ruchowo ważne będą takie rzeczy jak:

Lokalizacja hotelu

Tego, czy hotel jest blisko plaży, centrum miasta, parków czy innych interesujących nas atrakcji jesteśmy w stanie wywnioskować już z samego opisu, bo tym właściciele hoteli lubią się chwalić. Jednakże niemniej ważne jest czy hotel nie stoi na jakiejś stromiźnie czy wzniesieniu i przez to trudno będzie się z niego wydostać osobie niepełnosprawnej. Poradzić można z tym sobie korzystając z Google maps i street view, za pomocą których obejrzeć możemy otoczenie hotelu dla osoby niepełnosprawnej.

Podjazdy lub wejście do hotelu na płasko

To kolejna z niezmiernie ważnych rzeczy, kiedy chcemy zarezerwować hotel dla osoby niepełnosprawnej. Dlaczego? Brak schodów jest sytuacją idealną. W przypadku podjazdu ważnym jest by nie był on zbyt stromy, bo człowiek poruszający się na wózku go samodzielnie nie pokona, a jego towarzysz może nie mieć dość siły by mu pomóc. Nas dwukrotnie spotkała tego typu sytuacja, że podjazd był za stromy – na Teneryfie i w Kaliningradzie i naprawdę nie była to komfortowa sytuacja. Warto zatem zwrócić uwagę na tę kwestię chcąc zarezerwować hotel dla osoby niepełnosprawnej.

Hotelowa restauracja

Często rezerwujemy hotel z wyżywieniem, lub przynajmniej śniadaniem w cenie noclegu, a zatem warto przyjrzeć się czy towarzysząca Wam osoba niepełnosprawna, czy też Wy sami (jeżeli jesteście osobami z niepełnosprawnością) do restauracji się dostaniecie. Zdarza się bowiem, że prowadzą do niej schody, a podjazdu brak.

Pokój dla osoby niepełnosprawnej

Hotele bardzo często posiadają udogodnienia w obiekcie, ale nie mają w swojej ofercie dedykowanego osobom niepełnosprawnym pokoju, który charakteryzować się powinien zwiększoną powierzchnią użytkową, szerszymi drzwiami, dostosowaną łazienką czy umieszczonymi w strategicznych miejscach przyciskami czy sznurkami, które uruchamiają dzwonek wzywający pomoc. Każda niepełnosprawność jest inna i każdy potrzebuje innych udogodnień. Polecam zatem każdemu dokładne określenie własnych potrzeb i na tej podstawie wybór odpowiedniego pokoju, bo nie każdy niepełnosprawny potrzebuje np. poręczy w łazience.

Celem weryfikacji dostępności hotelu polecam dokładne przeczytanie opisu obiektu, pokoi i dostępnych udogodnień, a także dokładne obejrzenie zdjęć i poczytanie opinii gości, bo mogą one dać nam naprawdę dużo informacji i dać nam odpowiedź na pytanie czy to jest właśnie ten hotel dla osoby niepełnosprawnej, który chcemy zarezerwować.

Premier Inn London Wembley Park pokój

Wybraliśmy hotel dla osoby niepełnosprawnej i co dalej?

Jeżeli znaleźliśmy już odpowiedni hotel dla osoby niepełnosprawnej to dwa następne kroki możecie wykonać zamiennie.

Chcąc zagwarantować sobie cenę interesującego nas pokoju możemy go od razu zarezerwować. Tu zdecydowanie polecam rezerwację z możliwością bezkosztowego odwołania. Unikniecie nieprzyjemnych sytuacji.

Następnym Waszym krokiem powinno być napisanie maila z prośbą o potwierdzenie dostosowania do hotelu lub pośrednika, przez którego chcecie zarezerwować pokój. Co zawrzeć w takim mailu? Wszystkie rzeczy, które mogą mieć wpływ na Wasze funkcjonowanie podczas pobytu. My zawsze zadajemy pytania o takie rzeczy, jak: wejście do hotelu i restauracji, wielkość windy, szerokość drzwi do pokoju i łazienki, sposób dostosowania łazienki (wanna, prysznic, uchwyty itp.), wysokość łóżka, rodzaj łóżka (pojedyncze czy podwójne). Zawsze też podajemy szerokość wózka Kamila, co ułatwia wiele odpowiedzi na zadane pytania. Oczywiście w mailu zawieramy tylko te rzeczy, które budzą wątpliwości, lub o których nie ma informacji na stronie hotelu czy pośrednika.

Jeżeli nie zależy Wam na gwarancji ceny, to można najpierw wysłać mail, a dopiero po potwierdzeniu interesującego nas dostosowania zarezerwować pokój w hotelu.

Pewnie zastanawiacie się czy to ma sens? Zdecydowanie ma. Mogłabym tu mnożyć przykłady, które nauczyły nas, ze taki właśnie sposób rezerwacji hotelu dla osoby niepełnosprawnej jest najbezpieczniejszy, ale podam tylko jeden, chyba najbardziej ilustrujący konsekwencje popełnionego przez nas błędu przy rezerwacji hotelu.

Rezerwując hotel na Teneryfie, nie potwierdziliśmy dostosowania hotelu drogą mailową i nie mieliśmy czarno na białym potwierdzone, czego potrzebujemy. Po przyjeździe na miejsce okazało się, że podjazdy są tak strome, że Kamil nie da rady się po nich poruszać, a ja próbując mu pomóc niemalże wyzionęłam ducha. Ponadto drzwi do łazienki miały zaledwie 60 cm szerokości, co skutecznie uniemożliwiało dostanie mu się do niej na wózku inwalidzkim. Manager chciał być pomocny i cały dzień woził mnie po różnych hotelach, które miały jeszcze wolne pokoje. W każdym z nich był ten sam problem. W konsekwencji Kamil mył się w zimnej wodzie, w posiadającym toaletę dla osób niepełnosprawnych, hotelowym lobby przez tydzień. Ta przygoda nauczyła nas skutecznie, że przyjęty przez nas sposób jest dobry, bo taka sytuacja więcej się nie powtórzyła.

Co zrobić, jeśli hotel nas okłamał?

Możecie się zastanawiać po co to wszystko? A po to, że jeżeli manager obiektu potwierdził Wam dostępność hotelu dla osoby niepełnosprawnej w interesującym Was zakresie, a na miejscu okaże się, że jest inaczej niż Wam potwierdzono, macie najsilniejszy z możliwych argumentów w ręku, który gwarantuje, że hotel zmieni Wam miejsce pobytu na dostosowane do Waszych potrzeb, na własny koszt. Pamiętajcie tylko o posiadaniu maila, który otrzymaliście z potwierdzeniem dostosowania hotelu do Waszych potrzeb.

Nie życzymy Wam z Kamilem takiej sytuacji, bo to zawsze wywołuje niepotrzebne nerwy, ale jeżeli już się okaże, że wybrany przez Was hotel dla osoby niepełnosprawnej wcale nie jest takiej osobie przyjazny, to jest na to rozwiązanie.

Nawet jeżeli rezerwowaliście hotel przez portal rezerwacyjny, to na początku warto udać się do recepcji i zgłosić problem oraz pokazać otrzymany wcześniej e-mail. Często jest tak, że hotel z własnej inicjatywy szuka rozwiązania zaistniałej sytuacji i obsługa naprawdę stara się pomóc. Jeżeli jednak spotkacie się z jakąkolwiek próbą odmowy, to wtedy wykonujemy telefon do naszego pośrednika i opisujemy zastaną sytuację, powołując się na wcześniejsze ustalenia, które posiadamy w formie pisanej. Mieliśmy kilka takich sytuacji i nie zdarzyło nam się, żeby rozwiązanie nie znalazło się w ciągu kilku godzin.

Pamiętając o tych kilku prostych krokach, które opisane zostały powyżej zarezerwujecie hotel dla osoby niepełnosprawnej tak, że ryzyko niemiłych niespodzianek ograniczone zostanie do minimum, a Wy spędzicie swój niezapomniany urlop w wybranym przez siebie, komfortowym miejscu.

Zapraszamy Was także do naszego działu Hotele dla niepełnosprawnych, w którym opisujemy hotele, w których przebywaliśmy pod kątem dostępności dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich i pokazujemy, jak ich dostosowanie wygląda naprawdę.

Zapraszamy na nasze grupy

Samochodem do Chorwacji
Samochodem do Chorwacji
Podróże niepełnosprawnych
Niepełnosprawni podróżują
Urlop w Chorwacji
Urlop w Chorwacji
Toskania grupa
Toskania
Singapur grupa
Singapur

To też może Ci się spodobać

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zgodnie z RODO musisz się zgodzić na dodanie komentarza i przesłanie wpisanych danych
Ten formularz gromadzi Twoje imię, adres e-mail, adres strony www i treść, dzięki czemu komentarze mogą funkcjonować na tej stronie. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą polityką prywatności, gdzie uzyskasz więcej informacji o tym, gdzie, jak i dlaczego przechowujemy Twoje dane.
Nie wykorzystujemy danych wpisywanych podczas komentowania do celów marketingowych (np. wysyłka newslettera).